Hello Friends 3 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Robin Verstraeten - WaarBenJij.nu Hello Friends 3 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Robin Verstraeten - WaarBenJij.nu

Hello Friends 3

Door: Robin Verstraeten

Blijf op de hoogte en volg Robin

25 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hello iedereen,
Hopelijk gaat alles goed met iedereen daar in Holland! Met mij gaat het zeker goed. De derde week zit er alweer op en het is weer een drukke week geweest. Het was zeker een leuke week. Om beginnen waar ik de vorige keer gestopt was, zal ik verder gaan over het uitje dat ik had naar Kings college! De klas waarmee ik een les mee mocht volgen was voor derde jaars studenten die eerst verpleegkundige waren. Voor hun was het de laatste les van de opleiding. In de les werden de goede en minder goede punten van de opleiding besproken en daarna hebben we nog geoefend met hechten. Het was niet wat ik had verwacht van een les op het Kings College maar het was interessant om met wat mensen te praten over de opleiding. De verloskundige studenten krijgen in Juni hun diploma en ze zijn nu druk met solliciteren. Het is een hele andere manier van solliciteren dan in Nederland. Als hun gaan solliciteren moeten ze een theoretische toets doen en als ze deze hebben gehaald krijgen ze nog een praktische situatie. Dit is vaak een acute situatie waar ze snel moeten handelen aan de hand daarvan worden ze aangenomen of niet.
Deze week heb ik 4 diensten gehad wat toch wel zwaar was! Twee dagdiensten van twee nachtdiensten, de diensten duren van half 8 tot 8 uur. Hierdoor zie je wel veel op één dag waardoor ik weer veel heb geleerd! Deze week heb ik weer een aantal baby’s kunnen vangen en mijn nummertje staat nu al op 9 bevallingen gedaan in London!! Zondagochtend ben ik uit de nachtdienst gekomen en maandagochtend begin ik mijn eerste dag op de From home to home. Hier zijn alleen de normale bevallingen dus dat worden hele mooie fysiologische bevallingen die ik ga doen! Hier sta ik de komende twee weken en daarna mag ik weer twee weken naar de labour ward. Alle verloskundigen zeiden dat ik heel erg geluk heb gehad met 9 bevallingen op de labour ward. Op mijn laatste dienst op de labour ward deze eerste drie weken heb ik twee bevallingen geassisteerd waarbij het kind met een vacuüm geboren werd. Ik merk dat steeds meer dat alle theoretische en praktische kennis op zijn plaats komt en ik merk dat ik steeds meer kan. Dit geeft een fijn gevoel en ik heb een mooie beoordeling gehad op zondagnacht van Meggie!
Donderdagavond ben ik met een verloskundige student bij haar beste vriendin gaan eten. Dit was nog een ramp want ik moest dus in mijn eentje de weg zien te vinden in London, omdat we ergens in een underground station hadden afgesproken. Ik was per ongeluk twee of misschien wel drie bushaltes te vroeg uitgestapt!! Dit kwam omdat ik wel uit was gestapt bij de goede naam maar het probleem was dat ik uit moest stappen bij dezelfde naam maar dan het officiële station. Tja wist ik veel. Dus ik eerst 10 minuten in die buurt lopen zoeken en het begon al donker te worden. Ik heb aan iemand de weg gevraagd en ze zei dat het nog 10 tot 15 minuten verderop was. Dus ik een kwartier in mijn eentje London rond geslenterd maar uiteindelijk heb ik het goede station gevonden en ze stonden gelukkig nog op mij te wachten. We zijn samen naar het appartement van haar beste vriendin gereisd en ze had een prachtig appartement! Ze kijkt uit op een kanaal en ze heeft een groot appartement. Z ij is een verpleegkundige en we waren in totaal met 6 man. Vijf meiden en een jongen waaronder geen één Londenaar haha. Een Australische, een Canadese, een Aziatische en twee Spanjaarden. Het was erg gezellig en we hebben lekker Aziatisch gegeten!
Het is nu zondag en deze donderdag komt Tomas al naar mij toe!! Het is echt even aftellen maar ik ga zeker genieten van de eerste week op de from home to home.
Dikke knuffel van mij!
Liefs Robin

  • 25 Maart 2013 - 15:19

    Janneke:

    Robin!
    Wat een leuk verslag ... en wat goed om te lezen dat je het zo naar je zin heb!
    Je heb echt al veel bevallingen kunnen doen dan!
    Geniet van het bezoek van Thomas!

    Liefs Janneke.

  • 25 Maart 2013 - 16:12

    Marjon:

    Ik geniet van je verhalen. Wat heb jij in deze korte tijd toch al weer veel meegemaakt! Ga zo door en veel plezier met Tomas! Groetjes van de rest

  • 25 Maart 2013 - 16:49

    Mirjam Ponsioen:

    wow, jij bent straks een echte vrouw van de wereld. je maakt wel heel veel mee in korte tijd. geniet van al je londen ervaringen en vooral ook van het weekend met Tomas!!!

    xx Mirjam

  • 25 Maart 2013 - 17:31

    Opa En Oma Uit Nuenen:

    ha robin , the globetrotter..... mooi verslag en weer veel meegemaakt .geweldig . een verkeerde beslissing en je gaat heel londen in no time kennen. da,s ook een goeie manier en goed voor je engels ook , als je de londoners kunt volgen met hun slang!!!!! we zien het al in onze gedachten voor ons. inderdaad we kijken uit naar je verhalen en bewaren ze allemaal . nieuwe brieven van o en o komen eraan eind deze week . tenminste dan zijn ze op de post . leuk dat tomas al zo snel onderweg zal zijn . maak er een mooie tijd van , geniet samen van londen . koud is het nog steeds hier maar we begrepen in londen ook . en ;;; denk eraan goed eten , slapen en veeeeeel leren maar ook relaxen in time. liefs uit nuenen xxxxx

  • 25 Maart 2013 - 19:23

    Ine:

    hee Robin, nu al bezig met home tot home. dat is toch vroeger dan je had gepland.
    loopt het nu een beetje door elkaar heen.
    Ondernemend en willen ontdekken. Goed bezig.
    Leuk om je verhalen te lezen. je hebt weer de groetjes van de oma's. ik heb ook dit verhaal weer een kopie voor hen gemaakt.
    succes deze dagen met je nieuwe werk en nieuwe contacten
    geniet er van
    liefs
    ine

  • 25 Maart 2013 - 19:36

    Esther:

    Super om weer te lezen girl. Ga zo door en jij leer Londen kennen en Londen jou. Veel plezier als Tomas er is. Fijn ook om te horen dat je wat mensen leert kennen. Das altijd goed natuurlijk. Mis jou en dikke knuffel. Mama XXX

  • 26 Maart 2013 - 09:08

    Renée:

    Hoi Robin,

    Wat gaat het lekker in Londen zeg. Heerlijk om te lezen. Niet alleen in het ziekenhuis kun jij oplossingen bedenken, maar ook als een afspraak misloopt komt het uiteindelijk gewoon goed. En dat in een onbekende stad.
    Houd ons vooral op de hoogte van je belevenissen. Daar genieten wij dan weer van.

    Liefs van ons allemaal!
    XX Renée

  • 27 Maart 2013 - 19:43

    Oma En Opa Verstraeten:

    Hoi Robin,

    Geweldig om te lezen wat je zoal in die paar weken in Londen hebt meegemaakt. Al een heleboel
    bevallingen bijgewoond en gedaan vooral, en dat je ook zelf het kindje mag aannemen lijkt me heel bijzonder!
    En de stad verkennen is vanzelf ook leuk, vooral als je dat de komende dagen samen met Tomas
    kunt gaan doen.

    Het zal ook wel behoorlijk spannend geweest zijn, de zoektocht naar de afspraak voor het etentje! Zo
    leer je ook mensen kennen, behoorlijk wat buitenlanders vooral.

    Heel leuk om je belevenissen te horen. Heel veel groeten van ons beiden en super fijne dagen met
    Tomas samen in Londen.

    XX Liefs Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Het is nu eindelijk zover! Het laatste jaar van de opleiding is alweer bijna voorbij en om het onvergetelijk te maken sluit ik het af met een buitenlandse stage in London. Na 2,5 jaar zwoegen op de opleiding verloskunde heb ik nu bijna mijn doel bereikt en ik kijk er erg naar uit. Ik hoop in deze stage mijn laatste bijzondere ervaringen op te doen en te groeien.

Actief sinds 27 Feb. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 9551

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2014 - 04 December 2014

Vrijwilligerswerk als verloskundige in ghana

01 Maart 2013 - 01 Juni 2013

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: