Hello friends 5 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Robin Verstraeten - WaarBenJij.nu Hello friends 5 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Robin Verstraeten - WaarBenJij.nu

Hello friends 5

Door: Robin Verstraeten

Blijf op de hoogte en volg Robin

21 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve iedereen,
Het is weer tijd om een (hopelijk) leuk verhaal te maken voor mijn trouwe lezers. Het gaat eigenlijk toch wel heel snel, want ik ben al op de helft!! Ik heb al 7 weken stage gehad dus nu nog 5 weken stage te gaan en nog één week vrij om London/Engeland lekker rond te trekken. Vandaag hebben Marinke en ik de terugreis geboekt. Dit ging niet zoals gepland want ik had met mijn slimme hoofd de reis geboekt van Eindhoven naar London! Dus ik helemaal in de stresss, Nooooooo. Haha, gelukkig Marinke heeft me er ff uitgeholpen en moest ik mooi in het Engels mijn reis verzetten. Het is allemaal gelukt, een paar 10tjes armer maar goed foutjes maken doet iedereen. Het is nu regelt en op 1 Juni vliegen we samen terug naar Eindhoven. We hebben samen een paar daagjes in London waar we er lekker opuit gaan, want dan heb ik mijn stage ook helemaal afgerond.
Afgelopen week heb ik mijn laatste stageweek op de labour ward gehad dus dat is best wel raar dat ik nu al een afdeling heb afgerond. Ik heb nu ook mijn 40 bevallingen gedaan dus dat zijn al 17 bevallingen in 7 weken!! Ik heb nog 5 weken te gaan dus alles wat ik nu nog mee pak is mooi meegenomen voor mijn eigen leermomenten. Het waren twee interessante weken waar ik twee prachtige bevallingen heb kunnen doen van een tienermoeder en een 8ste kind! Twee hele verschillende bevallingen dus maar wel prachtig en vlot. Ook heb ik geholpen met triage, dat is dat we de hele dienst vrouwen onderzoeken die naar de labour ward komen. Dus dan mag ik beslissen (samen met de verloskundige natuurlijk) wat ik wil onderzoeken, alles uitvragen en beslissen wat we nu gaan doen, dus moet ze pijnstilling krijgen, mag ze hier blijven of kan ze nog naar huis gaan? Erg leuk!! Maandag begin ik op de community care waar ik dus met zwangere vrouwe, kraamvrouwen en bevallende vrouwen werk. Lekker veel variatie en dan kan ik mooi goed blijven oefenen met mijn Engels als ik zoveel ga switchen van situaties.
Afgelopen week zijn mama, Rob, Mirjam, Gerard en Brit langs geweest. Brit heeft zich lekker genesteld in mijn kamertje dus het waren lekkere meidenavonden. De eerste avond hebben we bij mij in de buurt uit eten geweest waar we in een kippentent/restaurant terecht kwamen en Brit had geen zin in kip… Haha, uiteindelijk lekker gegeten hoor! De eerste dag zijn we naar de markt in Nothing hill geweest, dit was een kleine markt maar was wel erg leuk en gezellig. We zijn nog naar mijn buurt geweest om te laten zien waar ik mijn boodschappen ect. doeJ Daarna zijn we naar Piccadilly circus geweest waar we naar de M&M shop zijn gegaan en daar hebben we kaartjes gekocht voor Brit en mij om naar de film te gaan. Britje en ik zijn ’s avonds naar the OZ geweest en we hebben een lekkere meidenavond gehad. De volgende dag was alweer de laatste dag en toen zijn we in het hotel gaan ontbijten, we zijn lekker gaan shoppen op Oxford street waar Brit en ik mooi een weddingdress hebben gescoord, YES!!! Daarna zijn we nog met de mannen (tja want die zagen het shoppen niet zitten), naar de London Eye gegaan. We zijn vanaf de London Eye naar the Tower bridge gelopen. Dit was echt een hele mooie wandeling waar we leuke tentjes zijn tegen gekomen en lekker hebben gezeten. De zon kwam door en we hadden een mooi uitzicht op the River Thames. ’s Avonds was het afscheid niet gemakkelijk maar ik ben nu alweer bijna een week verder en ik heb weer een leerzame week achter de rug. Maandag ga ik weer een nieuwe situatie in waar ik de thuispraktijk in London ga verkennen.
Een dikke knuffel uit London,
Liefs Robin

  • 21 April 2013 - 10:57

    Tomas:

    Weer een leuk verhaal! Was de markt te bergelijken met de greenwich market?

  • 21 April 2013 - 11:20

    Renee:

    Hoi Robin,
    weer een leuk verhaal. We zijn altijd weer benieuwd naar je verhalen. Brit vertelde gisterenavond dat ze het heel leuk had gevonden. Je werd wel gemist bij het etentje van opa. Opa en oma vertelden dat ze genieten van jouw verhalen. Ze zijn reuze trots op je! Net als wij allemaal trouwens. Veel succes verder en geniet van je avontuur.
    Liefs Leo en Renée

  • 21 April 2013 - 12:23

    Esther:

    Hey schat.
    Leuk verhaal. Goeie actie van die terugreis haha. Het weekeind bij jou was echt grandioos leuk. We hebben genoten van Londen maar zeker ook van jou. Je bent een echte wereldburger geworden. Nog een paar weken en dan ben je weer lekker thuis. Geniet van je komende stageweken en dikke kus mama

  • 21 April 2013 - 12:51

    Nicole, Mara, Danique En Marian:

    Hey Robin,

    Fijn dat alles goed verloopt, wij denken aan je vanuit Malawi.
    Geniet nog lekker de laatste weekjes!

    Groet, Nicole, mara, danique en marian

  • 21 April 2013 - 12:51

    Nicole, Mara, Danique En Marian:

    Hey Robin,

    Fijn dat alles goed verloopt, wij denken aan je vanuit Malawi.
    Geniet nog lekker de laatste weekjes!

    Groet, Nicole, mara, danique en marian

  • 21 April 2013 - 17:37

    Marlou:

    Hallo Robin,

    Fijn dat je zoveel kunt genieten. Nog veel ontspannings- en leerplezier toegewenst in Londen!

    Groetjes van Marlou, en uiteraard ook van Onno.
    We hebben gisteren aan je gedacht hoor, bij het feest van je opa. Hij vond alles prachtig volgens mij.
    Inclusief de taart die Len voor Annette en hem had laten maken. Een dubbele feesttaart dus.
    (opa 80, Annette 25, wel speciaal zo)

  • 21 April 2013 - 17:38

    Opa De Beer:

    heee robin , vanmorgen een gezellige mail en nu alweer een prachtig wat maak ik [jij dus] allemaal mee in londen verhaal[nr 5] . en ... een MOOIverhaal. we lezen het met plezier en genieten ervan dat jij het goed naar je zin hebt en dat er in jouw leven veel gebeurt in het mooie uk. hier alles ok . liefs en .... blijf schrijven.groetjes van o en o uit nuenen xxxxx oja , goed eten en slapen en op tijd relaxen. see you soon

  • 21 April 2013 - 22:22

    Oma & Opa Verstraeten:

    Lieve Robin,
    We lezen jouw Londense belevenissen graag, heel leuk en spannend. Wat maak je veel mee. Je doet zo veel ervaringen op. Nog bedankt voor jouw mooie kaartje en de bloemen, die Brit heeft uitgezocht voor mijn verjaardag (80). Hier is alles verder goed. We hadden samen een leuk verjaardagsfeestje. Geniet nog veel van de Londense tijd en veel succes met de volgende fase van je stage.
    Groetjes en tot horens weer.

  • 22 April 2013 - 14:25

    Mirjam:

    Hoi Robin,

    wij vonden het helemaal geweldig om jou weer te zien en ook om met eigen ogen te zien waar jij woont, werkt enz. nu hebben we ook een beeld bij jouw verhalen. tot heel snel. dikke kus Gerard en Mirjam

  • 23 April 2013 - 09:03

    Ine:

    Hee Robin
    Weer een verhaal met veel indrukken en ervaringen.
    Wat super dat je al zo veel bevallingen hebt kunnen doen. Super voor je cv.
    Je kunt wel heel trots op je zelf zijn.
    En dan heb je nu nog een aantal weken.
    Je krijgt heel veel groetjes van oma Jo.
    De tijd vliegt voorbij. Geniet van je nieuwe afdeling.
    Veel succes en op naar nieuwe contacten, indrukken en ervaringen.
    Liefs
    Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Het is nu eindelijk zover! Het laatste jaar van de opleiding is alweer bijna voorbij en om het onvergetelijk te maken sluit ik het af met een buitenlandse stage in London. Na 2,5 jaar zwoegen op de opleiding verloskunde heb ik nu bijna mijn doel bereikt en ik kijk er erg naar uit. Ik hoop in deze stage mijn laatste bijzondere ervaringen op te doen en te groeien.

Actief sinds 27 Feb. 2013
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 9557

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2014 - 04 December 2014

Vrijwilligerswerk als verloskundige in ghana

01 Maart 2013 - 01 Juni 2013

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: